Dansın Faydaları


DANSIN FAYDALARI - DANSLA SPOR

Yürüyüp koşup bir yere varamadığınız koşu bantları,
Pedal çevirip durduğunuz halde hiç ilerlemeyen bisikletler,
Su görmeden ıslanmadan kürek çekip durduğunuz sahte kanolar, kayıklar...

Elbette ki faydasız denemez, faydası tartışılmaz ancak insan kendini kandırılmış gibi hissedebiliyor ya da hep aynı sıkıcı yorgunluk, o faydaları alıp götürüyor, çünkü motivasyonu düşen insan spora devam etmiyor...
Spor için motivasyon ve sporcu iç disiplini şarttır. Kondüsyon salonları, size yapacağınız programı verir ve sonrasında sizi kendinizle ve o korkunç soğuk aletlerle başbaşa bırakır, bu yüzden genelde kalıcı ya da sürekli değildir. Basketbol, futbol, voleybol vb. Takım sporları ve savunma sporları gibi partnerli yapılan sporlar, sakatlanmadığınız sürece, kondüsyon salonlarında yapılan sporlara göre daha uzun sürelidir daha kalıcıdır ve sonuçta daha faydalıdır. Aslında kondüsyon salonları, bu sporları yapanlara yardımcı salonlardır.

Bunların dışında motivasyon için en önemli faktör eğlencedir ki işte bu noktada dans, diğer sporlara göre alternatifsiz hale gelebilir.

Dans, sanatla sporun buluşmasıdır; dans, eğlence ile sporun buluşmasıdır. 10 dk. koşu bandında yapılan egzersiz ağır gelebilirken 20 dk. dans eden birisi zamanın nasıl geçtiğini anlamaz bile. Ayrıca yürümek koşmak kürek çekmek gibi egzersizler, vücuda spor yaptırırken beyni dinlendirir beyin spor yapmaz hatta günlük yaşanılan stresler tekrardan düşünülebilir akla gelebilir, herşey düşünülebilir. Oysa ki dans ederken eller, kollar, ayaklar, bel, kalça, diğer eklemlerin birkaçı ya da hepsi aynı anda hareket ettirildiği için beynin her iki lobu da aynı anda çalışır, beyin için bir spor gerçekleşir, danstan başka birşey düşünülemez ve dolayısıyla yaşanmış sıkıntılar dans ederken unutulur. 

DANS, HEM BEYİN HEM VÜCUT İÇİN BİR SPOR VE AYNI ZAMANDA BİR TERAPİ YOLUDUR


NEDEN DANS?

1. Dans ederken adımlarınıza, partnerinize ve müziğin ritmine odaklandığınız için beyni boşaltıcı özelliği olan dans sayesinde günlük stresinizi atarsınız ve ertesi günkü işinize yeni doğmuş bir bebek gibi başlayabilirsiniz.

2. Sosyal olarak birçok değişik yaş ve kültür grubundan insanlarla tanışır ve sosyalleşirsiniz.

3. Dans ederken vücudunuzdaki serotonin değerleri yükseldiği için ve ayrıca insanoğlunun "temel ihtiyaç piramidi"ndeki sosyalleşmek ihtiyacını da büyük ölçüde karşıladığından genel olarak kendinizi daha iyi hatta mutlu hissedersiniz.

4. Düzenli yapılınca depresyonu önler veya iyileştirir.

5. Dans vücudun hareket ettirilmesi için büyük bır fırsattır:
  a) Kondüsyon sağlar
  b) Vücudunuzun esnekliğini ve çevikliğinizi arttırır.
  c) Dayanıklılığınızı ve kas yapınızı arttırır.
  d) Stresinizi azaltır.
  e) Uyku kalitenizi arttırır.
  f) Kurallı yapılan bir çok dansta el ve ayak koordinasyonunuz gelişeceğinden zihninizin her iki lobu da sürekli olarak çalışır bu yüzden Alzheimer riskini azaltır.
  g) Eklem yerlerinizin sürekli çalışmasını sağladığından eklem rahatsızlıklarına yakalanma riskini azaltır.
  h) Bedenin genel duruşunun daha iyi ve hizada olmasını sağlar.
  i) Kontrol yeteneğinizi arttırır.
  j) Hızınızı arttırır.
  k) Kalçalardan, omuzlara kadar sallandığınız için kardiyovasküler (kalp-damar) sisteminize faydalıdır. Kilo verdirir, kolestrerolü düşürür. HDL (Yararlı kolesterol) hücrelerini arttırdığı için ateroskleroz (damar tıkanıklığı) oluşumunu azaltır.


http://www.dancehallturkiye.com | http://dansizmir.net | http://izmirdedans.net | 
http://www.okanozbekdans.com | http://okanozbek.net | http://www.izmirdedanskursu.com | 
http://www.izmirdedansdersi.com | http://www.izmirdedansdersleri.com | 
http://www.izmirdedanskurslari.com/dans_izmir.html | 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme